יהודים מבוגרים הנצורים בביתם, משפחות מעוטות יכולת שילדיהם ניזונים ב'צהרונים' שנסגרו, אלו רק חלק מאלפי 'המצטרפים החדשים' לנתמכי 'בית התבשיל' מאז התפרצות הקורונה | 'קריאת חירום' לציבור לסייע בהוצאות

"הם זוג מבוגר שמתגורר בבניין שלנו, שניהם מתקרבים לשמונים, אין להם משפחה קרובה. מאז פרצה הקורונה הם מסוגרים בדירתם, לא מעזים לצאת החוצה בגילם המתקדם. לא עורכים קניות, לא מבשלים בעצמם – כי הם אינם מסוגלים לכך, אם לא תשלחו להם ארוחות חמות – הם פשוט ירעבו בדד. אתם חייבים לעזור להם".

שיחת הטלפון הזו, ועוד רבות שנשמעות בדיוק כך, מתקבלות ללא הרף במשרדי 'בית התבשיל' בבני ברק, כשבמקביל מספר הסירים המבעבעים במטבחי הארגון, המנות, הלחמניות, הארוחות החמות, הולך ומכפיל את עצמו עד למספרים בלתי נתפסים. מדי יום מצטרפים עוד המוני משפחות למעגל נתמכי 'בית התבשיל', שם לא משיבים ריקם את פניו של אף יהודי רעב.

"יש אלפי יהודים מבוגרים שבימים כתיקונם סועדים את ארוחתם החמה, היחידה, במועדוניות לקשישים למיניהם" מסביר לנו אחד מראשי 'בית התבשיל'. "מאז פרוץ משבר הקורונה הם יושבים מסוגרים בבתיהם, נתונים בבידוד מוחלט מפאת גילם המבוגר, כשארוחתם היחידה ביום – נשללה מהם. הפיתרון היחיד עבורם הוא להסתייע ב'בית התבשיל' העוסק יום יום בשיגור ארוחות חמות לנזקקים עד הבית.

"ישנם גם משפחות רבות שמסיבות שונות וד"ל אינן מסוגלות להגיש לילדיהם הקטנים ארוחה חמה, בימים רגילים הילדים זוכים לארוחה חמה בצהרונים, אלא שבימים אלו כשהצהרונים נסגרו, הילדים שוהים כל היום בבית ומתהלכים כשבטנם, למרבה הצער והכאב, מקרקרת מרעב.

"ושוב, גם כאן הפיתרון היחיד הוא 'בית התבשיל'. ואלו רק דוגמאות בודדות מתוך זרם הפניות והבקשות השוצף, המתנקז ללא הרף לטלפוני משרדי 'בית התבשיל' בימים טרופים אלו".

אלא שעם כל הרצון הטוב, הלהט והמסירות היהודית הקמאית המפעמת בחללו של 'בית התבשיל', להאכיל ולהגיש מזון ליהודים רעבים, 'שלא ישאר אף יהודי רעב' כסיסמתו של הארגון, הרי שיש גבול לסכומי העתק שבידו להעמיס ולקחת על שכמו.

"אם הציבור כולו לא יתגייס לסייע לרעבים והנזקקים שבינינו, הרי שלנוכח העלויות ההולכות וגדלות בקצב מסחרר לאור המצב הקשה, המשך פעילותו הברוכה של הארגון עומד בסכנה", אומרים לנו ב'בית התבשיל', שמקורות פעילותו נשענים מאז ייסודו על תרומותיהם ונדבת ליבם של עמך ישראל.

לאור כל זאת יוצא 'בית התבשיל' בימים טרופים אלו בקריאה נרגשת להמוני בית ישראל לפתוח את ליבם, לתרום ארוחות חמות איש כפי יכולתו, לקחת חלק בזכות הכבירה של האכלת אחים יהודים רעבים, זכות שאין כמוה.

חז"ל הקדושים לימדונו כי הצדקה, יחד עם התשובה והתפילה, בכוחה להעביר את רוע הגזירה. וצדקה תציל… אף זאת אמרו חכמינו כי הצדקה המהודרת ביותר, זו שבכוחה לפעול את הדברים הנשגבים ביותר, היא הענקת ארוחה חמה ומבושלת לעני רעב, עוד יותר מנתינת סכום כסף גדול לעני. במיוחד בימים דאוגים ומתוחים אלו, אין לך זכות וסגולה גדולה יותר מתרומת 'ארוחה חמה' עבור יהודי רעב. "סעדני ואיוושעה!".