כ-50,000 מנות חולקו לנצרכים במהלך מבצע 'כל דיכפין' שנמשך במשך כל ימי הפסח * בהנהלת בית התבשיל מציינים: המבצע רחב ההיקף נערך בזכות השתתפות הציבור בתרומת 'קמחא דפסחא'

אלפי משפחות ונצרכים זכו במהלך ימי חג הפסח בכלל ובליל הסדר בפרט לשמחת חג ולאירוח 'כל דיכפין' כדבעי, באמצעות מערך החסד של בית התבשיל שכלל עשרות רבות שלך מתנדבים וצוות לוגיסטי נרחב שעמל על הכנת עשרות אלפי ארוחות חמות ומזינות, לליל הסדר, ליום טוב ולכלל ימי חול המועד.

הבישולים והאריזות נערכו במטבח חילופי ענק שהוכשר במיוחד עבור הכנת אלפי סעודות הפסח לנזקקים. במקביל לפעילות השוטפת של הכנת אלפי ארוחות חמות ביום יום. המנות לכל ארוחות החג הוכנו על ידי צוות מקצועי ומיומן, ברמה גבוהה ובתפריט עשיר.

מהלך מבצע 'כל דיכפין' חילק בית התבשיל כ – 50,000 ארוחות למשפחות ולנזקקים, הן בחלוקה ישירה והן בחדרי האוכל המרכזים של בית התבשיל שם אף התקיים 'ליל סדר' מרכזי. בחלוקת הארוחות למשפחות הנזקקות, שמים בבית התבשיל דגש על דיסקרטיות מלאה והחלוקה מתבצעת בדרך של כבוד כשאף על האריזות לא היה שום סימן היכר על מקור החבילות. כך שהמשפחות המקבלות את המשלוחים יוכלו לחוש בנוח ולשמוח בשמחת החג כבכל בתי ישראל.

מערך הסיוע של בית התבשיל למשפחות הנצרכות נחשף כמידי שנה למקרים כאובים, למשפחות נזקקות ולמשפחות שבורות ורצוצות שנשבר מטה לחמם בשל קשיי ראשי המשפחה או משפחות נורמטיביות אשר ל"ע אם הבית נפגעה ואינה יכולה להכין את סעודות החג כדבעי. במקרים אלו נכנס בית התבשיל לתמונה, כאשר גדולי ישראל מכירים באופן אישי חלק גדול מהמשפחות הנהנות מבית התבשיל, ולפי בקשתם האישית של גדולי ישראל מקבלים משפחות אלו את הארוחות והתמיכות של בית התבשיל.

מפעל ההזנה של בית התבשיל אינו שובת בשבתות, חגים ובימי החול, כאשר בהנהלת בית התבשיל מציינים כי המימון לפעילות החסד הענפה היא בזכות הציבור אשר תרומת ידכם הנדיבה אתם ממנים את שליחי 'בית התבשיל' כשליחים נאמנים שלכם להרנין לב אלמנות ויתומים ולשמח את המשפחות הנצרכות.

מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, שיבחו את פועלו הרב של בית התבשיל במתן אלפי ארוחות מוכנות למשפחות נצרכים בחלוקה ישירה לבתיהם ובחדרי האוכל המרכזיים של בית התבשיל – בסעודת ליל הסדר ובכל ימי חג הפסח. גדולי ישראל אף חתמו על קריאת קודש בה קראו לכלל הציבור להיות שותפים בנתינת 'קמחא דפסחא' ממש לכל דיכפין כשהם מציינים בקריאת הקודש כי "פשוט הדבר להלכה, שעל ידי תרומה למפעל בית התבשיל, המארח אלפי עניים הן בבית הכנסת האורחים והן בבית הנצרכים בדרך כבוד, מקיימים כפשוטו מצוות הכנסת אורחים בליל הסדר, והיא הצדקה המושלמת והמהודרת בפסח, ותרומה לבית התבשיל כמוה כהכנסת האורח לבית ממש, כאשר בזכותם לא יישאר שום יהודי בישראל בחרפת רעב ל"ע בעיצומם של ימי חירות אלו".