זה יקרה בליל פורים: שליחי 'בית התבשיל' יעלו ויירדו בבנייני קומות ויחלקו אלפי סעודות חג עשירות ומכובדות למשפחות הזקוקות לכך

מה משותף ל'פורים דפרזים' ול'פורים דמוקפים'? שבשניהם אצים שלוחי 'בית התבשיל' ברחובות עמוסי האדם, מטפסים בבנייני קומות, כשהם נושאים בידיהם קופסאות מלאות כל טוב, סעודות חג ריחניות, מושלמות, עשויות בקפידה, המציפות אלפי בתים ומשפחות נזקקות באורה ושמחה, כמו בכל בית יהודי ביום הכי שמח בשנה.

במטבחי הענק של בית התבשיל שוררת בימים אלו תכונה ערה סביב השעון. סירי ענק עולים ויורדים מעל הכיריים, ניחוחות ערבים וביתיים מיתמרים ללא הרף, בשר ודגי סלמון משובחים, פשטידות תוספות ולפתנים, נאפים מתבשלים ונארזים בכבוד במנות נאות וחגיגיות.

שכן אם לאורך השנה משגר בית התבשיל אלפי ארוחות חמות מדי יום, הרי שלקראת יום הפורים משלש הארגון את כמות משלוחי מנות המזון המבושל, המגיע ישירות לאביונים והנזקקים, הללו מקבלים לבתיהם מארז ובו מנות מבושלות לשלוש סעודות (!) ליל הפורים, בוקר הפורים וסעודת הפורים עצמה.

כל אברך וצורבא מרבנן שלמד את 'הלכות פורים' ומצוות היום, מכיר בוודאי את דבריו היסודיים של ה'משנה ברורה' (סימן תרצ"ד) כי כדי לקיים 'מתנות לאביונים' בהידור, צריכה המתנה להועיל ולסייע לאביון בסעודת החג, וכלשונו "דלכתחילה צריך ליתן לאביון דבר הראוי ליהנות ממנו בפורים מאכל או מעות שיוכל להוציא בפורים".

ואכן, עם פתיחת מגבית חג הפורים תש"פ, מדגישים מרנן גדולי ישראל שליט"א, כי הדרך הטובה והמהודרת ביותר לקיום מצוות 'מתנות לאביונים' בו ביום, בעיצומו של פורים, היא באמצעות ארגון 'בית התבשיל', המעניק ישירות לאביונים סעודת חג עשירה, מוכנה מיד לאכילה, שזוהי הדרך המהודרת ביותר לכל דעות הפוסקים.

"להוי ידוע, כי ביום הפורים משפחות שלמות ובתוכם ילדים רבים, רעבים לסעודת פורים כפשוטה ואין ידם משגת למשתה ושמחה ומצפים לזאת בכליון עיניים", מעוררים במכתבם גדולי הדור, הגר"נ קרליץ זצוק"ל ויבלחט"א מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א, מרן הגר"ג אדלשטיין שליט"א, מרן אדמו"ר מויז'ניץ שליט"א, מרן הגר"ש בעדני שליט"א וכ"ק מרן אדמו"ר מטשערנוביל שליט"א.

"מחמת שעיקר מצוות מתנות לאביונים לפי ציווי חז"ל הוא סעודת פורים, נמצא ש'בית התבשיל' אשר שולח את הסעודה בעצמה לאלפי האביונים – היא הצדקה המושלמת והמהודרת בפורים, וקיום מצוות מתנות לאביונים בהידור רב ובשלמות, כאשר בזכותם לא יישאר שום יהודי בישראל בחרפת רעב ל"ע בעיצומם של ימים אלו. והנה כאשר 'בית התבשיל' מאכיל בו ביום נפשות רעבים ועוד שולח לביתם של האביונים בדרך כבוד בו ביום, חיוב גמור להחזיק מפעל קדוש כזה הפועל בשליחותנו ובשליחות הציבור כולו". עם פתיחת 'מגבית פורים' בימים אלו, מציינים בפנינו ראשי 'בית התבשיל' כי עלותה של סעודת חג בודדת לאביון היא 36 ₪, כאשר עלותן של שתי המנות הדרושות לקיום 'מתנות לאביונים' (מיעוט רבים שניים, כפי שנפסק להלכה) היא 72 ₪.