הפעילות של "בית התבשיל" כוללת יעד אחד בלבד: להשביע כל מי שידו אינו משגת. לתמוך במשפחות במצוקה כלכלית חריפה -בדרך כלל עקב מחלה של אחד ההורים – ולדאוג לילדיהם הרעבים, ולסייע באופן מוחלט בדבר החשוב מכל: מתן אוכל לרעבים - זוהי המטרה העליונה והיחידה!
עמותה לנזקקים

אבל הדרכים להשגת היעד הזה – מגוונות מאד. "בית התבשיל" עמותה לנזקקים מסייע במגוון דרכים וצורות, המתנהלות במספר ענפי עשייה עיקריים:

חדר אוכל: לבית התבשיל חדרי אוכל הפתוחים לכל דכפין בערים בני ברק וברעננה. בחדרי האוכל אוכלים מידי יום מאות  איש, המקבלים ארוחה מזינה ומשלמים עליה שקל אחד.

שקל לכל סועד. סכום אפסי מחד, אך מאידך – שקל שהופך את הארוחה במקום למסעדה אמתית. שקל שמכבד את הסועד ומנטרל את תחושת החרפה של אכילת לחם חסד. מי מבין הנזקקים שנצרך לכך, יכול גם לקחת עמו ארוחה חמה לשאר בני משפחתו או לארוחת הערב. עבור מרבית הנזקקים, ארוחת הצהרים החמה של "בית התבשיל" היא קרן האור היחידה במהלך יומם הקשה.

ברחבי הארץ קיימים כיום עשרות רבות של בתי תמחוי המהווים את העיסוק החשוב ביותר מתוך הפעולות של עמותה לנזקקים, ו"בית התבשיל" הוא אחד הוותיקים והמשמעותיים שבהם, אשר הצלחתו מהווה מודל מהפכני שסימן ומתווה מידי יום את הדרך לבאים אחריו.

משלוחי האוכל: מידי יום, אלפי  משפחות מקבלות משלוחי אוכל בכבוד ובדיסקרטיות עד דלת הבית. ברובם המוחלט אלו משפחות בהם עקרת הבית מוגבלת באפשרותה לבשל, כמעט תמיד בעקבות חולי מתמשך של אחד מבני הבית שהביא למחסור חריף וקשיים כלכליים שדרדרו את המצב עד לפת לחם ממש.

את הצער והכאב של המציאות הקיימת באותם בתים, מחליפה אווירה של ביתיות ואהבה העולה מהמשלוחים המשביעים את הגוף ומחממים את הלב. המשלוחים הללו מחזיקים אלפי איש מידי יום בזמניהם הקשים ביותר, ומונעים חרפת רעב מילדים רבים.

סעודת עניים: 'סעודת עניים' הינה מנהג יהודי ותיק וצעד חברתי מעורר השראה וזכויות, במסגרתו נהגו  לערוך ביום שמחת הנישואים סעודה לעניים, ובכך להביא על הזוג את ברכת העניים השבעים ביום השמחה המיוחד. כשבית נבנה ומאות איש מברכים אותו מתהומות ליבם לאחר שרעבונם הנורא הושבע – זו קודם כל תחושה נפלאה של נתינה ושמחה אמתית, ולא פחות מכך – זכות אמת ומעשה כביר שבוודאי יעמוד כברכה מיוחדת לזוג שנישא.

ניתן לתרום סעודת עניים ביום המיוחד שלכם או של יקיריכם ב"בית התבשיל", בעלות שתביא לכך שעשרה ילדים מאושרים לא ילכו לישון רעבים ביום הנשגב והמאושר בחייכם.

אתם יכולים להיות שותפים בכל הפעילות העצומה הזו, הזקוקה למשאבים כדי להתקיים הלאה ולתת מענה לכמה שיותר משפחות וילדים רעבים.

יש כתובת, יש מי שדורג בכל צורה אפשרית לאותם רעבים. במוקדי האירוח, במשלוחים עד הבית, בדאגה אינסופית, ובכל דרך אפשרית המקדמת את היעד הרצוי: לתמוך. לסייע. להשביע.