ימים וחודשים ארוכים חיכיתם לרגע הזה, בו פוסע דור ההמשך אל החופה. ההכנות לחתונה היו מפרכות. אינספור קניות, התארגנויות, סידור ההפקה וכמובן שיגור ההזמנות לשמחה. את כולם זכרתם להזמין ליום הגדול בחייכם. את בני הדודים הרחוקים, את השכן מהבניין ממול שעבר דירה לפני עשור, את הגננת של החתן ואת מי לא.

כעת מגיע היום הגדול ואתם נזכרים במי שלא בא לשמוח. בעצם לא הייתה שום סיבה שתזמינו אותם לשמחתכם. אחרי הכל אתם לא מכירים את המשפחה הנזקקת שנתמכת על ידי "בית התבשיל". אבל דווקא מתוך השמחה הגדולה שלכם, כשאתם לא שוכחים גם לדאוג למשפחה במצוקה, השמחה שלכם מתעצמת והופכת למושלמת!

תרומת "סעודת עניים" כדי שלעוד משפחה נזקקת יהיה מה לאכול ביום השמחה שלכם, היא מבורכת וחשובה לעין שיעור. קחו את משפחת נ. לדוגמה. לפני מספר חודשים נפלה אם המשפחה למשכב וחלתה ל"ע בסרטן. המשפחה שהייתה נורמטיבית למדי עד אותו רגע, כמעט התפרקה. ממתכנתת ואם למופת שהייתה המפרנסת העיקרית בבית, הפכה כעת האם למשימה הראשונה במעלה של כל בני המשפחה. הפרנסה כבר לא מגיעה כמו בעבר והמשפחה במצוקה כלכלית מורכבת מאוד. העיקר, אומרים בני המשפחה, שאמא עדיין בחיים.

למען האמת, גם אם המצב הכלכלי בבית היה שפיר מעט יותר, הארוחות הנפלאות שהיו בעבר כבר לא מוכנות יותר. אמא, שהייתה בשלנית בחסד ופינקה את שבעת ילדיה בכל יום במטעמים אחרים, שוכבת עתה במיטה ומתייסרת בכאבים. איש בבית אינו במטבח כרגע.

ובינתיים במשרדי "בית התבשיל", כאשר מגיע העדכון על מצבה של משפחת נ. כמו מבינים שלרגעים כאלה הומצא המפעל הגדול הזה. בשונה מבית תמחוי שמחלק מזון לבאים לחדר האוכל המרכזי ובניגוד למשפחות נזקקות מכל סיבה שהיא, ב"בית התבשיל" יודעים לזהות את המשפחות שנפגעו לפרק זמן מסוים – נוכח מחלת האם או קושי אחר בבית – ומסייעים בחלוקת מנות חמות ומזינות מידי יום לבית המשפחה ובדיסקרטיות מלאה, עד שהמצוקה בבית נפתרת.

כעת תתארו את האושר שיעטוף את בני משפחת נ. בזכות סעודת העניים שתרמתם ביום החתונה שאתם עורכים. גם מבלי להיות פיזית בשמחתכם, כאשר הם שבעים הם מוקירים ומברכים אתכם מעומק הלב ושמחים בשמחתכם!

בתרומת "סעודת עניים" ביום עריכת השמחה שלכם אתם שותפים לחיוך ושמחה בעוד בית בישראל!