"הדרך הטובה ביותר לקיים זאת בהידור היא באמצעות 'בית התבשיל', שליחו של עם ישראל בהגשת סעודת חג לכל יהודי רעב"

זה קורה בבתים רבים. ליל הסדר, מתחילים לומר את ההגדה ומגיעים למילים: "כל דכפין ייתי וייכול", האבא מתרגם לילדים: "כל מי שרעב שיבוא ויאכל!", ואז נשמעת הקושיה, המביכה, הבלתי צפויה, "אבא, איפה הרעבים, למה באמת לא הזמנו אותם?!"…

אי נעימות משתררת פתאום בשולחן, האב מחפש את המילים, מנסה להשיב על השאלה הנוקבת בפשטותה, ולא תמיד מצליח. אבל יש גם את האפשרות הפשוטה הבאה:

"נכון, יקירי" משיב האב בחיוך מאיר לבנו, "הרעבים אמנם לא יושבים כאן, בשולחן שלנו, אבל תנוח דעתך, אנחנו דאגנו להם! בערב פסח שלחנו אליהם הביתה סעודת חג, באמצעות 'בית התבשיל', ממש עכשיו הם יושבים בביתם ונהנים מסעודת חג משובחת וטעימה, שהגיעה עד הדלת שלהם"…

"יכול מראש חודש?", בבית התבשיל מתכוננים הרבה לפני זה לחג הפסח. כמה שבועות לפני החג נשכר מטבח ענק במיוחד להכנת עשרות אלפי סעודות ליל הסדר וחג הפסח, זה מתחיל בהכשרת המטבח למהדרין לפסח, תחת השגחתם המהודרת של רבני בני ברק, וממשיך מיד בבישול אפיית טיגון והכנת המנות המושקעות.

ברגעים אלו כשאתם קוראים את הידיעה הזו, מתרוצצים עשרות יהודים במטבחי בית התבשיל ועובדים במסירות, במאמץ משותף מעורר התפעמות, במשמרות בוקר ולילה, כמעט בלי לעצום עין, כדי לספק בפסח הבעל"ט את התשובה הטובה ביותר על השאלה שכל יהודי צריך לשאול את עצמו בליל פסח: "מה עשית בשביל כל דכפין"…

אמת, זה לא קל לארח יהודים רעבים ומסכנים בשולחן הסדר שלנו. לא לכל אחד זה מתאפשר. אבל נוסח ההגדה אינו משתנה… כולנו מחויבים, במיוחד בליל הסדר, לדאוג ל'כל דכפין', והדרך הטובה ביותר לקיים זאת בהידור היא באמצעות 'בית התבשיל', שליחו של עם ישראל בהגשת סעודה דשנה לכל יהודי רעב.

הצצה בתפריט סעודות החג של 'בית התבשיל' משאירה אותנו בפה פעור, תרתי משמע, מנות מושקעות ברמה גבוהה ביותר, כאשר כל משפחה מקבלת בנוסף לסעודה קערת ליל הסדר מאובזרת בסימני הקערה, הכול טעים ומושקע ובשיא הכשרות וההידור כמיטב המסורת בבית התבשיל.

בשנה האחרונה הבקשות לארוחות חמות רק גדלו ותפחו בממדים מבהילים. אחרי שנה של קורונה שסחפה כמערבולת המון משפחות טובות, 'נורמליות', למעגל מקבלי הארוחות החמות של 'בית התבשיל' בעל כורחן, לאחר שאחד ההורים נחלש / בודד / נדבק / נפטר / כתוצאה ממגפת הקורונה – המספרים מנפצים את כל התחזיות וההערכות.

"פסח, גם בשנים כתיקונן, דורש תמיד היערכות כפולה ומכופלת" מסביר לנו אחד מראשי הארגון בשיחה מהשטח, "יש משפחות במצוקה תפקודית, שהעומס הגדול המוטל על ההורים בערב פסח אינו מאפשר להם גם לעמוד ולבשל סעודות חמות לבני המשפחה, וכאן נכנס לתמונה 'בית התבשיל' שמספק להם מדי שנה את כל ארוחות החג, מליל הסדר ועד שביעי של פסח, ובמקרים רבים גם אחר כך.

"תעשה לבד את החשבון, אחרי שנה של קורונה ש'רבים חללים הפילה' ולא רק במובן הפיזי אלא בתחום הכלכלי, הנפשי, התפקודי, איזה הררי טלפונים ובקשות מציפות אותנו, כמה יהודים קשישים, גלמודים, משפחות שנקלעו למצוקה, פשוט מתחננים בדמעות שליש לעזרתנו, זה פשוט בלתי נתפס מה שקורה כאן". 

לקראת מבצע חג הפסח תשפ"א שנמצא בימים אלו בעיצומו, רכש 'בית התבשיל' עופות דגים ובשרים בהשקעה כספית כוללת של מיליוני שקלים, אבל הטלפונים ומכתבי הבקשות קורעי הלב שלא מפסיקים להגיע, ולפי הניסיון יימשכו עד כניסת החג, מאלצים את הארגון להגדיל את הכמויות כל הזמן ומאותתים ששיא חדש עומד להישבר השנה.

יהודים יקרים! כשנקרא את ההגדה כבר יהיה מאוחר… זה הזמן לפעול, לתרום ולסייע ל'בית התבשיל' להביא את שמחת החג לאלפי משפחות וילדים, בדמות סעודות חמות, עשויות באהבה כמסורת 'בית התבשיל', לליל הסדר וימי חג הפסח.

וכי מי אינו מצטמרר לנוכח דבריו של הזוהר הקדוש (ח"ב, פח, מתורגם) "בכל המועדים והחגים צריך אדם לשמוח ולשמח מסכנים, ואם הוא שמח לבדו ואינו משמח את המסכנים, עונשו גדול, שהרי הוא שמח לבדו ולא נותן שמחה לאחרים, ועליו הכתוב אומר (מלאכי ב ג) 'וזריתי פרש על פניכם, פרש חגיכם'".

השנה, בליל הסדר, תהיה לכם בעז"ה התשובה הטובה ביותר כשתישאלו "מה עשיתם בשביל כל דכפין?!".  תוכלו לומר בסיפוק: "כן, בוודאי, אנחנו עשינו את 'בית התבשיל' לשליח האישי שלנו לדאוג לכל דכפין!".